I rutin Inventeringsomgång blev rapport Inventering WebAveny blank om den togs ut efter att omgången klarmarkerats. Felet är nu åtgärdat och rapporten kan tas fram även efter att omgången klarmarkerats.
Nu går det att filtrera på flera olika parametrar i rutin Inventeringsomgång.
Rapport Inventeringslista klippte större investeringsbelopp och beskrivningarna visades i vissa fall inte på rätt rad. Felen är nu rättade och rapporten visar både belopp och beskrivningar korrekt.
När område byts på en anläggningstillgång under en inventering, och det nya området inte ingår i den inventeringsansvariges urval, skickas nu ett mejl till den som är inventeringsansvarig för det nya området.
Ett fel som gjorde att kommentarsfältet ibland försvann i rutin Inventeringsomgång är nu rättat.
Inventeringsrapport WebAveny kan nu summeras på byggnad och/eller område. Även sidbrytning kan väljas i utskriftsinställningarna.
Fältet "Välj analys och kodbehörighet" visades inte korrekt på en del mindre skärmar, detta är nu åtgärdat.
I ankomstregistreringen fick man inte upp en varning när en frånvarande attestant valdes på fakturan och saknade någon reserv. Detta har vi nu rättat. I samband med detta rättades även datumintervallet i rutin Attestanter och visar nu från- och tilldatum för frånvaro.
Benämningar och ordning i tabellen "Använd referens" i rutin Leverantör har justerats för att stämma överens med e-fakturaformatet.
Utbetalningssätt som hör till den utbetalningsväg som har markeringen "Normal utbetalningsväg" föreslås nu i första hand vid registrering av ny leverantör i ankomstregistreringen. Markeringen kan endast göras på en utbetalningsväg.
När ISO-betalningssättet Kontoinsättning registreras på en leverantör görs nu kontroll på att kontonumret exklusive clearingnr är max 12 siffror långt och att clearingnummer separeras med ett bindestreck.