Under arbetet med att lyfta över gravblanketterna till ett nytt format, så påverkades även sidfoten på Wordrapporterna. Detta är nu rättat och fungerar som tidigare.
Kontrollattest fungerar korrekt men för några enstaka kunder fungerade inte kontrollattest i flera led. Detta är rättat och de kunder som är berörda är redan informerade.
Det fanns problem med att olika slags behörigheter till WebBokning (t.ex. "Boka gudstjänst" och "Publicera till nationella kalendern") inte fungerade i Nya Aveny Bokning. Detta är nu löst.
Programmet stod bara och tuggade om utskrift försökte göras med valet ej bokförda journaler i-bockad. Detta är nu rättat och det går bra att skriva ut med denna inställning igen.
På kist-/urnetiketter visas relevanta uppgifter om
avliden så som personnummer, namn,
kremering/jordbegravning. Nu visas även namnet på
begravningsbyrån på etiketterna både när
avliden är registrerad i bisättnignsjournalen
tidigare och direkt vid inlämning av kista/urna.
För att begravningsbyrå ska synas på etiketten
vid inlämning av Stoft måste avliden vara
registrerad i bisättningsjournalen innan inlämning.
Nu finns samma funktionalitet för bevakning av en aktivitet i Nya Aveny som i Windows-Aveny och WebAveny. Det går att starta bevakning, samt se och ändra befintliga uppgifter för detta.
Det har inte gått att använda hjulet för att navigera i tjänstgöring men det skall nu fungera.
Försöker man ta bort en aktivitet i Nya Aveny Bokning kommer nu en kontrollfråga där man får bekräfta att man är säker på detta.
Ordet “kommunikanter” är sedan några år tillbaka utbytt mot “kommunioner” i Svenska kyrkans statistikrapportering, Nu är detta ändrat även i de olika Aveny-plattformarna, med undantag för statistikappen.
Nu syns en ikon i form av en jordglob i aktivitetskortet som visar om aktiviteten ska publiceras externt (i enhetens kalender på svenskakyrkan.se). Ikonen syns även i kalendern på en stor skärm.
Via fliken för repeterade aktiviteter kunde man tidigare endast öppna den senast valda aktiviteten, även om man valde en annan. Nu kan man öppna en valfri aktivitet.
I betaversionen av Nya Aveny Bokning har det hittills inte gått att se bokningar mellan 00:00 och 07:00. Nu går det att se hela dygnet genom att scrolla uppåt. Som standard visas dagen från 07.00.
Vi har anpassat placeringen av fälten för fråntid och tilltid i en aktivitet vid visning på mobil. Dessutom är texten för "lägg till plats/person/övrigt" borttagna på mobil och nu visas istället endast ett +.
Nu får även aktiviteter bokade i Nya Aveny statusen "webbokad" i Aveny. Tidigare fick endast aktiviteter bokade genom WebAveny denna status.
Vi har tagit bort en bugg som gjorde det möjligt att minska antalet deltagare i vissa aktiviteter även om det egentligen var för sent att rapportera/ändra värdet.
Vi har justerat designen i flödet för val av repetitioner så att det stämmer bättre med hur det övriga programmet ser ut.
Användare i WebAveny kan ändra i andra personers bokningar om de har behörighet för det. Samma sak gäller nu även i Nya Aveny Bokning.
Sedan tidigare kan man se om en aktivitet är preliminärbokad, och nu går det också att ändra status för detta på Gudstjänster och Övriga aktiviteter i Nya Aveny.
Exportera till Excel funkar nu i Statistikrapportering.
Skapar du en bokföringsorder från en mall och fyller i inmatningsfället för belopp med decimaler visas beloppet i debet alternativt kredit i konteringstabellen på samma sätt du angivit det, utan avrundning.
Nu är det möjligt att spärra lönekonton för manuell bokföring utan att det får påverkan i rutin "Inläsning av löneverifikation". Tidigare blev det felmeddelande på den kodsträng som innehöll spärrade lönekonton. För Ekonomitjänsten har alla baskonton i intervall 7-7599 spärrats för manuell bokföring.
En buggfix är gjord och inställningen att inkludera även ej bokförda journaler fungerar nu som den ska i Ekonomisk analys.
Det fanns ett fel där rapporter som inte använde layout inte fick behålla sitt egna sidhuvud eller sidfot. Det skall nu vara rättat.
När ni inventerar gravanordningar som sedan tidigare har en status som är ej Godkänd så har man sedan en tid tillbaka kunnat markera dem som Ej åtgärdade. Statusen Ej åtgärdat saknade den orange färgen som uppmärksammar er om att gravanordningen inte är godkänd och statusen var ej sökbar. Det är nu rättat.
I all kontakt med kammarkollegiet önskar de att ärendenumret följer med korrespondensen. Nu finns möjlighet att lägga till numret när kontakten läggs upp.
I styrvärdet Inbetalningssätt finns en ny ruta för att koppla ett inbetalningssätt till det IBAN som är registrerat i styrvärdet Bolagsuppgifter. Rutan behöver endast markeras av er som som kommer att få återredovisningsfiler från banken i IBAN-format istället för BBAN-format, något som fram till nu inte har hanterats av Aveny.
I styrvärdet Attestgrupp går det att ta ut en rapport med detaljinformation över attestanternas attesträtter och kodbehörigheter. Rapporten visar nu rätt information om kontrollattest, kontroll- och maxbelopp.
Första steget med att effektivisera
leverantörsfakturaflödet har tagits!
Aveny läser nu automatiskt in
leverantörsfakturabuntarna för både KOB och
skannade fakturor. Programmet kontrollerar och läser in
fakturorna, och behöriga får en pop-up vid
inloggning när det finns fakturor för
Ankomstregistrering.
Påminnelsehanteringen i rutin Fakturabevakning är kopplad till attestrutinen i Nya Aveny och i de fall förfallodatum närmar sig på fakturan visas klock-ikon vid rutinstart. Klock-ikonen visas nu i röd färg ifall förfallodatumet passerat.